26 iulie 2008

Cum e sa faci de toate!

Vorbeam ieri pe mess cu bunul meu prieten, Cornel, director la Complexul Balnear Ocna Sibiului, o perla a turismului romanesc manageriata asa cum scrie la carte si pe care v-o recomand cu drag sa o vizitati! Daca nu ma credeti, intrati pe http://www.ocnasibiului.ro/ si va veti convinge ca am dreptate! Vorbeam asadar cu Cornel, pe care se pare ca voi avea placerea sa-l am ca oaspete! Povestindu-i o faza petrecuta ieri (ma roaga proprietarul hotelului sa duc - asa am priceput eu! - meniurile in limba engleza pe terasa, eu ma duc, oamenii de la masa imi spun ca vor in germana, ma intorc, si-l intreb de ce m-a trimis cu cele in engleza, iar el imi spune ca a zis sa duc toate meniurile in germana, mai putin cele in engleza :)) ) ma intreaba, auzi, tu de fapt ce faci acolo?
Buna intrebare, si din nou revin la chestia cu cat de diferit poate fi sistemul fata de Romania!
Este imposibil, dupa parerea mea, sa te angajezi undeva in Austria in turism, pe un post, si sa te astepti ca vei face doar ceea ce te-ai inteles ca vei face! Cred ca ai nevoie de o mare doza de nesimtire ca atunci cand il vezi pe proprietar ca pune mana si face orice este nevoie, tu sa stai si sa privesti! Asa ca, vei face tot ceea ce ti se cere! Ah, pardon, am gresit! Aici nimeni nu-ti cere, niciodata, sa faci altceva decat ceea ce te-ai inteles ca vei face! In cel mai rau caz esti rugat sa faci altceva! Daca nu te simti...
Asa ca, la nici o luna de la instalarea mea aici am vazut cum e sa faci de toate! Am avut zile in care am servit propriu-zis la masa, pentru ca era aflux foarte mare de turisti veniti in plimbare pe munte si care doreau sa manance. Am ajutat la bucatarie, cand bucatarii nu faceau fata! (Aici trebuie sa fac o paranteza! La Germisara era o eterna problema ca patru bucatari nu pot face fata la mai mult de 20 de clienti care servesc masa a la carte! Aici, doi bucatari duc 80 de turisti cazati plus ce se serveste a la carte, si nimeni nu se plange!) Am ajutat chiar si la aranjat pahare, mese, etc! Am fost si barman, cateva seri! Doar in camere nu am intrat!
Acum, mai mult ca sigur ca multi dintre fostii colegi vor zice "asa-i trebuie, a plecat de la Germisara, uite ce face"! Chiar trebuie sa le spun ca poate ar trebui sa faca si ei la fel, doar ca acest lucru acolo nu este posibil! Asa ar intelege mai bine care sunt problemele in fiecare sector dintr-un hotel!
Oricum, e bine sa faci de toate! E bine pentru ca altfel nu vei sti niciodata ce trebuie sa astepti de la un angajat, cum trebuie sa ai grija sa nu te fure (na, ca iara sunt roman si plec de la ideea preconceputa ca oricine cauta sa fure ceva, cumva!), cand sa-l intelegi ca nu mai face fata, etc!
Cu exceptia catorva, cred ca multi dintre managerii din turismul din Romania ar avea nevoie de un scurt stagiu intr-un hotel de genul Sportalm Vital, cu un patron care stie ce vrea si, mai ales, cum sa obtina ceea ce vrea!

Niciun comentariu: