06 august 2008

Din nou pe drumuri de poveste

Am fost ieri, împreună cu nişte oaspeţi ai hotelului, pe un traseu pe care voi merge cu plăcere ori de câte ori voi avea ocazia: Wetsendorf - Kitzbühel - Zell Am See - Kaprun - Krimml - Zillertaller Strasse. Zell am See este una dintre cele mai renumite staţiuni, de iarnă şi de vară a Austriei! Aici poţi întâlni cea mai colorată paletă de turişti, de la ruşi băutori de vodcă la arabi însoţiţi de câte patru neveste inveşmântate tradiţional, cu faţa acoperită. Ieri era plin de români în Zell am See, care nu este o staţiune ieftină. La fel şi în Kaprun, unde am avut ocazia să întâlnim şi o maşină cu numere de HD. Nu pot spune că era lucrul dupa care mă dădeam în vânt, dar parcă dă bine să vezi români prin staţiunile de lux din Austria...
Lacul din Zell am See este unul dintre cele mai curat din Austria! Şi ştiu oamenii ăştia să aibă grijă de ele... Credeţi că veţi vedea vreun fiţos cu jet-ul pe valuri? Nici pomeneală. Pe lac nu se circulă decât cu ambarcaţiuni cu vele sau acţionate electric! Astfel poluarea de orice fel, inclusiv cea fonică, sunt evitate!
Masa am servit-o pe o terasă cochetă tot din Zell am See! Se minunau românii noştri cum de pot fi pline terasele, dar din nici un difuzor nu razbătea vreo muzică mai tare, ceva acolo, un Guţă sau Salam, sau mai ştiu eu ce! Cred că dacă mai stau mult pe aici, din turişti şi ei vor deveni expaţi!Oamenii, civilizaţi, savurau parcă fiecare secundă din concediul meritat...
Uitasem să povestesc până acum! De când am venit în Austria simţeam că ceva nu e în regulă mergând pe stradă. Cu timpul mi-am dat semama că din peisaj lipsesc aproape cu desăvârşire fetele frumoase! Şi ăsta e adevărul! Greu găseşti o localnică după care să întorci capul! Ieri, la Zell am See, altfel stătea treaba! Mult mai des aveai de ce să-ţi suceşti gâtul plimbându-te pe stradă! Când am văzut întradevăr o femeie frumoasă, am oprit să o ascult ce vorbeşte la telefon! Vă daţi seama că vorbea în română?!
De la Zell am See am luat-o spre Krimml. Am fost ieri pentru a şasea oară la cascada cu cea mai mare cădere de apă din Europa (ca să îl aprob pe prietenul Adi care într-un comentariu m-a atenţionat că în Islanda se află cea mai mare cascadă, la Krimml fiind cascada cu cea mai mare cădere de apă!), dar de fiecare dată mă voi duce cu plăcere! Impresionanta forţă cu care loveşte apa stânca transformându-se în vapori desfată privirile oricui şi îţi aminteşte cât de efemeră poate fi puterea, precum a apei, care după ce loveşte stânca se transformă în stropi mici şi inofensivi...
Şi aici la cascadă era plin de arabi! Deja erau prea mulţi pentru o singură zi! Ne puneam întrebarea oare de ce năvălesc ăştia aşa la cascadă. Până când Sorin, unul dintre românii din hotel, a venit cu răspunsul! Ăia, la cât deşert au, visează doar apă, multă apă! Şi de aia merg la cascadă, să se sature de privit apa! Mă şi gândesc cum îşi spun arabii în gând, văzând atâta apă curgând: "Ce risipă!"
Şi de la Krimml, înapoi spre Westendorf, pe Zillertaller Strasse, adică pe un altfel de transfăgărăşan, care urcă până la 1600 de m. Priveliştile de aici sunt uluitoare, Zillertaller Arena (zona lor de schi) adunând şi vara mii de turişti! Românii mei se tot minunează de verdele păşunilor (am aflat secretul şi vi-l voi împărtăşi) tunse precum gazonul şi au impresia că peste tot sunt numai terenuri de golf (nu că nu ar fi destule şi alea, dar aşa arată locurile unde îşi pasc ăştia vacile!)
Sper ca în surt timp să mă descurc cu tehnica asta... şi să postez şi fotografiile care sunt mai grăitoare decât orice alt comentariu!

Niciun comentariu: