29 august 2008

Paradisul de la Mada

Am plecat până în apartamentul pe care îl ocup în hotel să-mi iau ţigări! Aduse de acasă, că aici un pachet de Marlboro costă 4,5 euro! Şi am dat drumul la tv. Pe Antena 1 erau ştiri şi, culmea, ştiri normale! Aud intro de la una şi când să ies mă întorc! Zicea ceva de Geoagiu Băi, paradis, relaxare! Îmi zic, hop! Schimbare de gândire la fostul hotel, bagă ceva bani în publicitate! Şi rămân să văd ştirea! Surpriză, nu era despre cel mai tare hotel din Geoagiu Băi, ci despre o zonă de o frumuseţe rară, Cheile Măzii!
Am fost de multe ori în acea zonă unde un italian căsătorit cu o româncă şi-au făcut o pensiune decupată parcă din revistele de îndoctrinare creştină, cu peisaje bucolice promise unei vieţi pure, cu bucăţele de rai inserate printre rânduri de prozelitism tenace!
Am revăzut cu plăcere zona de care mă îndrăgostisem, poate unul dintre puţinele locuri de care mi-e dor din zona Geoagiu! Mi-am revăzut şi prietenii, Franco şi Melania, italianul şi românca stabiliţi în locul unde se termină drumul şi începe Raiul, Mada! L-am revazut şi pe Dan Terteci, redactorul ştirii, plimbându-se agale prin râul făuritor al Cheilor Măzii! Şi mi-am adus aminte câtă mizerie a adus râul acela, de undeva de sus, dinspre Balşa, primăvara asta când s-au topit zăpezile! Şi a început să-mi dispară dorul de acea zonă! Şi au început să-mi răsară în minte din ce în ce mai mult gunoaiele (menajere şi umane - cei la care fac referire se cunosc singuri! Poate odată o să îi şi numesc!) care strică farmecul aparte al acelui colţ de rai!
Bravo Dane pentru ştire! Bravo Franco şi Melania pentru că şi eu ştiu cum v-aţi luptat cu şpăgile şi toate celelalte obstacole ca să reuşiţi! Aştept să ne revedem şi să bem o Grappa di Prugno, hausgemacht di Franco! - :)) Asta să vadă lumea ce cosmopolit sunt!

2 comentarii:

ichi spunea...

esti cumva din zona? e frumos la mada dar nu vine nimeni sa filmeze acolo o reclama milka de exemplu. e salbatic.

Lucian Stanciu spunea...

Sunt din jud Hunedoara, din Deva si am locuit la Geoagiu un an!