06 august 2008

Vând muştar de Tecuci!

Şi au venit românii... Sunt mulţi şi, se pare, mulţi dintre ei au citit blogul, drept pentru care am o provizie de Muştar de Tecuci de o să mă ţină până la anul! Dacă vor continua aşa, îmi deschid un magazin on-line cu muştar de Tecuci, pe care îl voi vinde la licitaţie, fiind plimbat prin vechiul Imperiu, deci fiind un muştar superior!
Cum am primit primele două borcane (astea, primele mi-au fost trimise de tata) le-am deschis! Pe amândouă, şi asta nu fiindcă sunt cretin, ci pentru că unul era dulce, altul era iute! Drept să spun, am rămas puţin dezamăgit! Motivul? Aveam să-l aflu după ce am început să consum bani pe telefoane în ţară să văd ce nu dă bine în ecuaţie de nu e muştarul de Tecuci bun. Şi am aflat că, ai mei, vrând să dovedească că mă preţuiesc, nu mi-au cumpărat cel mai ieftin muştar de Tecuci, la pahar de plastic, ci unul mai cu fiţe, la borcan! Prevăzători, mi-au pus lângă şi un muştar de masă, fabricat de un srl de pe lângă Bucureşti, care chiar era mai bun! Da, nu râdeţi, am desfăcut toate borcanele primite!
După două zile vine o altă familie, din Tg Mureş, care mi-aduce, de data aceasta, muştar de Tecuci la pahar de plastic, ieftin! Ăla e cu adevărat bun! Şi am continuat să primesc...
Acum, am vreo opt borcane (şi mai primesc săptămâna asta!) şi pahare de muştar de Tecuci, aşa că o să primească şi Raluca şi îi păstrez unul şi lui Julius . Cu restul...
Şi, am şi eu o întrebare, două poate mă ajută cineva: cum Dumnezeu poate fi fabricat Muştarul de Tecuci de mai multe firme? Care e cea adevărată? Se fac falsuri după Muştarul de Tecuci? Că văd că deja îl scriu cu literă mare, de parcă e marcă! Pe când timbre de siguranţă la muştar? Este Muştarul de Tecuci o marcă înregistrată, proprietatea cuiva? Că poate ne trezim ca mâine că o înregistrează bulgarii la UE şi noi luăm, din nou... Cu muştar, să nu ni se aplece!

4 comentarii:

Red Team Racing spunea...

Si eu ( impreuna cu fi-miu ) sunt mare consumator de mustar. Cel de Tecuci nu mai este demult original...ca si multe alte produse, este copiat de multe srl-uri...cele mai multe sunt ieftine, iar unele sunt cel putin la fel de bune ca originalul. Dar au aparut si alte tipuri de mustar, fabricate de firmele straine in Romania si care sunt excelente - cel putin dupa gustul meu. ( unele il copiaza pe cel " de Tecuci ). De mentionat ca mustarul original al acelor firme importat din tara de origine, are un gust care lasa mult de dorit in comparatie cu varianta produsa in Romania. Dar asta cred ca tine mai degraba de gusturile culinare ale celor nascuti intre aceste granite. Suntem obisnuiti cu gustul asta si credem ca asta e cel mai bun. Daca am fi mancat toata viata mustar de Dijon, probabil ca ala era cel mai bun. La fel se intampla la multe alte produse...desi multe branzeturi de faima mondiala sunt chiar bune, branza de la noi mancata cu ceapa si rosii, eventual si cu slanina nu se poate compara cu nimic :) ...sunt sigur ca alte exemple mai gasiti si voi..hai ca mi-e foame si salivez :D.

Amalia spunea...

Da-ţi-mi voie să mă amestec şi eu în muştarul de Tecuci, pe care deşi nu l-am cunoscut după nume cred că îl ştiu foarte bine după gust. Am căutat şi eu aici ceva apropiat de gustul cu pricina şi am găsit un Mustard Parade. Cel mai rău gând îl am pentru muştarul cu hrean, nu-mi place. Am văzut că ai scris şi de micii de la Deva din piaţă, care totuşi, aşa cum sânt bieţii de ei, mai umflaţi, mai lungiţi, sânt deeeelicioşi. Posibil (şi) pentru că sânt atât de departe?

Amalia spunea...

A, încă un lucru, la sondajul despre sursele de dor, aş vrea să te rog să mai adaugi dacă se poate o rubrică: oraşele din Ardeal, pentru că ele mi-e mie dor cel mai tare în America. Aici au numai (câteva) turnuri (în majoritate) înfiorătoare, (un milion de) autostrăzi şi (o destrăbălare de) suburbii (cu viaţa socială a unui cimitir bine îngrijit). Ştiu că în Austria sânt destul oraşe ardelene şi poate aclo nu vă e aşa de dor de ele, dar fie-vă milă de un cititor fidel aruncat la celălalt capăt al lumii.

Lucian Stanciu spunea...

Amalia, ai perfecta dreptate cu burgurile din Ardela, insa acum nu mia adaug, ca nu ar fi corect ptr cei care au votat pana acum!