Cum primesc newsletter-uri cu tonele, zilnic, vrând - nevrând rămân la curent cu ceea ce se întâmplă în ţară! Şi aşa, răsfoind site-urile, ajung si dau si peste ştiri oarecum de pe la marginea buletinelor informative, dar care conţin, uneori, mai multă informaţie de calitate decât "head-line"-urile. Aşa am dat şi peste ştirea aceasta de pe http://www.antena3.ro/, pe care trebuie să o citiţi, pentru că explică cel puţin câteva dintre motivele din cauza cărora turismul românesc merge aşa cum merge! Sublinierile îmi aparţin:
În plin sezon estival, în turism se resimte criza de personal calificat. Chelnerii, barmanii şi bucătarii pricepuţi ori s-au reprofilat ori au plecat din ţară. Vechea şcoală românescă de turism s-a desfiinţat, iar cea nouă e ca şi inexistentă. Iată de ce avem parte de servicii proaste în concediu. Cum s-a ajuns aici şi ce se poate schimba, au aflat colegii noştri de la “Reporter Special”.Serviciile sunt una dintre marile probleme ale litoralului românesc. Personalul este obraznic, plictisit, murdar şi necalificat. Preşedintele Patronatului Industriei Hoteliere spune că personalul calificat şi cu experienţă preferă să muncească în străinătate. O altă problemă, semnalată de Nicolae Pupăză, preşedinte al asociaţiei Maitre D'Hotel România, este a aceea a patronilor.Majoritatea nu sunt de profesie şi, devenind patroni “prima lor grijă a fost să-şi pună în punctele cheie rudele care nu aveau nicio pregătire profesională”. Ei sunt interesaţi să-i “coste cât mai puţin cheltuiala cu personalul şi să aibă încasări cât mai multe”, a concluzionat Nicolae Pupăză, care consideră că această atitudine ar putea fi fatală afacerilor pe care aceşti patroni le conduc.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu